OPĆI PODACI O PROJEKTU
Naziv projekta: Pismenost za sadašnjost i budućnost
Naziv poziva za dostavu projektnih prijedloga :
Unaprjeđenje pismenosti – temelj cjeloživotnog učenja
Sažetak:
Projekt je usmjeren na razvoj i provedbu izvannastavnih aktivnosti za unaprjeđenje čitalačke, digitalne i financijske pismenosti u dvije škole. U te
svrhe projekt će obuhvatiti edukaciju odgojno-obrazovnih radnika za izradu i provedbu kurikuluma, edukaciju za primjenu interaktivnih metoda i
projektne nastave i edukaciju za unaprjeđenje spomenutih pismenosti. Također, projekt će obuhvatiti izradu digitalnih repozitorija i nabavu
suvremene opreme za provedbu novoizrađenih izvannastavnih aktivnosti za unaprjeđenje čitalačke, digitalne i financijske pismenosti.
Informacijska pismenost kao “krovna” pismenost obuhvaća brojne pismenosti, no ovaj projekt će biti fokusiran na one koje su kroz
brojna istraživanja ukazala na ispod-prosječne i niske rezultate - čitalačka, digitalna i financijska pismenost. Prema podacima međunarodnih
istraživanja (PIRLS 2011, PISA 2012, ICILS 2013) RH na skali čitalačke, računalne i financijske pismenosti ostvaruje tek prosječne ili ispodprosječne
rezultate što ukazuje na to da postoji mnogo prostora za napredovanje.
Kako bi se projektni cilj ostvario, ciljanu skupinu projekta čini 48 učenika i 30 odgojno-obrazovnih radnika. Odabir sudionika za sudjelovanje u
projektnim aktivnostima vršit će se na temelju njihove motiviranosti i na temelju dugoročnog utjecaja na pripadnike ciljnih skupina.
Realizacija projekta provest će se kroz 4 elementa projekta, odnosno:
1. Stručno usavršavanje odgojno-obrazovnih radnika,
2. Razvoj i provedba
izvannastavnih aktivnosti za čitalačku, digitalnu i financijsku pismenost,
3. Promidžba i vidljivost te
4. Upravljanje projektom i administracija.
Element 1 podrazumijeva provedbu sljedećih aktivnosti:
A1.1. Radionica o važnosti usvajanja ključnih kompetencija i informacijskoj pismenosti,
A1.2. Stručno usavršavanje odgojno-obrazovnih radnika za upotrebu projektne nastave i interaktivnih metoda u nastavi,
A1.3. Odabir tima za unaprjeđenje čitalačke, digitalne i financijske pismenosti i njihovo usavršavanje za izradu i provedbu kurikuluma,
A1.4. Usavršavanje tima za izradu i provedbu kurikuluma,
A1.5. Edukacija tima za razvoj izvannastavnih aktivnosti,
A1.6. Studijsko putovanje;
Element 2 obuhvaća aktivnosti:
A2.1. Nabava opreme za unapređenje pismenosti u školama,
A2.2. Priprema tima za razvoj izvannastavnih aktivnosti i motivacija učenika za uključivanje u iste,
A2.3. Razvoj kurikuluma za unaprjeđenje čitalačke, digitalne i financijske pismenosti,
A2.4. Stvaranje digitalnih repozitorija za provedbu izvannastavnih aktivnosti;
A2.5. Provedba izvannastavnih programa za unapređenje pismenosti u školama, A2.6.Evaluacija provedenih projektnih aktivnosti.
Element 3 podrazumijeva aktivnosti:
Informiranje o projektu putem web stranica škole i Izradu medijskih promotivnih sadržaja. Obje aktivnosti su vezane uz informiranje javnosti, medija i dionika o ulozi EU fondova, rezultatima projekata financiranih iz sredstava EU-a. Element 4 sastoji se od aktivnosti koordinacije provedbe, praćenje pokazatelja i izvještavanje o provedbi projekta sukladno svim pravilima i zakonima. Projekt je u skladu sa Strateškim planom MZOS-a 2016-2018 jer će se različite kategorija polaznika uključiti u programe cjeloživotnog učenja koji se smatraju strateškim interesom za RH (cilj 1.5.). Također, profesionalni razvoj, usavršavanje odgojnoobrazovnih djelatnika, poticanje primjene IKT-a u učenju i obrazovanju ciljevi su definirani Strategijom obrazovanja, znanosti i tehnologije (C.4-5). Na razini EU, projekt prati Strategiju Europe 2020 i to kroz prioritet pametan rast koji razvoj gospodarstva temelji na znanju i inovacijama, obrazovanju, usavršavanju i cjeloživotnom učenju. Također, projekt prati inicijativu The Communication on Rethinking Education koja naglašava važnost pismenosti kao ključne kompetencije za rast i razvoj EU, te na jednaki način promovira primjenu otvorenih digitalnih resursa i primjenu IKT-a u obrazovne svrhe.